Dersin Adı | Sinema Tarihi ve Estetiği |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MCS 446 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, uzun metrajlı filmlerin başlangıcından 1990’lara kadar dünya sinemasındaki başlıca gelişmeleri izlemektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders kronolojik olarak yapılandırılmış ve sinemanın gelişimindeki, özellikle tarihsel açıdan; estetik, politik, teknolojik, kültürel ya da ekonomik gibi önemli anlar üzerine yoğunlaşmıştır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders programlarının dağıtılması ve dersin işleyişi hakkında genel bilgilendirme | |
2 | Film sanatı ve film tarihi | The Oxford History of World Cinema |
3 | Film çeşitleri ve film yapım çeşitleri | |
4 | Film bileşenlerine giriş | As film Studies: The Essential Introduction |
5 | Erken sinema | The Cinema Effect |
6 | Anlatım ve anlatı biçimleri | The Oxford History of World Cinema |
7 | Mizansen | Mise-en-Scene |
8 | Sinematografi | Cinematography |
9 | Işık ve montaj | |
10 | Tür | The Oxford History of World Cinema |
11 | Üslup | |
12 | Avrupa sineması | Cinema & Nation’dan okumalar |
13 | Sinemada ses | |
14 | Sinemada zaman ve mekan | |
15 | Deneysel ve canlandırma filmleri | Makaleler önerilecek |
16 | Genel Değerlendirme |
Ders Kitabı | The Cinema Book, edited by Pam Cook, 1985 The Cinema Effect, Sean Cubitt, The MIT Press, 2004 AS film Studies: The Essential Introduction Sarah Casey Benyahia, Freddie Gaffney and John Whit, Routledge, 2006 Cinematography, Kris Malkiewicz, Prentice Hall Press, 1973 Mise-en-Scene,Film Style and Interpretation, John Gibbs, Short Cut Series, Wallflower, 2002 Dersin konularına ilişkin makaleler de ayrıca önerilecektir. Bu ders film izleme ve filmleri tartışma üzerinden yürütülecektir. Derslerin verimli geçmesi için derse hazırlıklı gelinmesi ve tartışmalara katılım önemlidir. Devamlılık zorunludur. Derse 1 saat geç kalan öğrenci 3 saatlik ders süresi için yok sayılacaktır. Aynı şekilde dersi erken terkeden öğrenciler de dersin bütününde yok sayılacaktır. Dönem boyunca derslerin %30’una (4 ders) katılmayan öğrenciler bu dersten kalacaktır. Bu dersi başarıyla tamamlamak için bir ‘TERM PAPER’ ve her hafta verilecek ödevleri tamamlamak gerekmektedir |
Önerilen Okumalar/Materyaller | The Oxford History of World Cinema |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 35 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 45 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 26 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 46 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar. | X | ||||
2 | Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır. | X | ||||
3 | Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. | X | ||||
4 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir. | X | ||||
5 | Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. | X | ||||
6 | Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir. | |||||
7 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir. | |||||
8 | Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır. | X | ||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır. | X | ||||
10 | Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest